Vanliga frågor och svar

På denna sida har vi sammanställt vanliga frågor och svar. Hittar du inte svar på din fråga, eller om du behöver mer hjälp, är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på mejl, kundservice@animail.se eller ringa oss på 010 410 73 70


Hur lång är leveranstiden?

Normalt levereras varorna inom 1-3 arbetsdagar (plus 1-2 dagar om du bor på lantbrevbärarlinje).


Hur går jag tillväga för att handla?

Läs mer här: ”Så handlar du”


Hur mycket kostar frakt?

Handlar du för över 500 kronor finns det fraktfria alternativ. Annars kostar frakten mellan 9 och 69 kronor beroende på valt leveranssätt samt ordervärde.


Vad menas med prenumeration?

Läs mer om hur du kan prenumerera på foder och kattsand här!

Har ni en fysisk butik?

 

Tyvärr har vi varken en fysisk butik eller möjlighet till hämtning på vårt lager.


Hur går leverans till när man beställt frysta varor från er?

Vid köp av frysta varor behöver du beställa ett minimumantal beroende på vilken vara du önskar. Detta står på respektive produkt på hemsidan. Denna gräns är satt för att fodret ska hålla sig fryst hela vägen hem till dig.

När frysta varor ska levereras fungerar det endast att beställa med fraktsättet ”Hemleverans dagtid”. Frysvaror kan inte skickas till ombud. Frysordrar skickas från oss på måndagar, tisdagar och onsdagar. Det innebär att om du lägger din order på en onsdag så kan denna tidigast bli skickad kommande måndag. När orden lämnar vårat lager får du ett mejl av oss med en spårningslänk.

För bästa möjliga hållbarhet skickar vi dina frysta varor i hållbara frigolitlådor, och vi tar därför även ut en frysavgift på 49 kronor. Har du beställt andra varor i samma order kommer dessa att skickas i ett separat paket, men eftersom de ingår i samma order kan dessa inte heller levereras till ett ombud eller med hemleverans på kvällstid.
 

Lantbrevbäring

Till postnummer längre utanför städerna tillämpar Postnord såkallad lantbrevbäring. Vid lantbrevbäring brukar leveranstiden bli cirka 1-2 arbetsdagar längre.