Returer

Vi på Animail vill givetvis att du ska vara så nöjd som möjligt med allt du beställer och där ha möjlighet att ångra ditt köp. Därför har vi öppet köp och gratis retur 30 dagar.
Färskfoder och andra frysta varor kan vi inte ta i retur pga. fryskedjan. Därför ber vi dig alltid att dubbelkolla dina frysfoderordrar en extra gång.

Vid en retur är varornas skick superviktigt.
För att göra en godkänd retur behöver varorna returneras i säljbart skick.
Varan behöver returneras i originalkartong om den anlänt i en sådan.
Om du vill returnera en vara fyller du i informationen nedan så kommer vi att mejla en retursedel till dig inom de närmaste dagarna. Vi rekommenderar att du alltid först fyller i returformuläret nedan och inväntar returfraktsedel innan du skickar tillbaka varan.
Vi har sammanställt en enkel checklista för att underlätta vid en retur.

Vill du byta eller returnera en vara följer du följande steg:

1. Lägg en ny order på den varan som du vill ha istället om du behöver byta.

2. Sedan fyller du i följande returformulär för den produkten du vill byta/returnera.

3. Så fort vi har hanterat och godkänt din retur så återbetalar vi beloppet till dig via Klarna. Normal hanteringstid för returer är ca 14 dagar, och återbetalningstid hos Klarna ca 2-4 bankdagar.

 

Vanliga frågor:

Vem står för fraktkostnaden?
Vi står för dina fraktkostnader när du använder returformuläret. Mer information hittar du under våra leveransvillkor.


Obs! För snabbare och smidigare hantering vill vi att du fyller i returformuläret innan returen skickas åter. Gäller din retur en trasig vara eller en smakgaranti så behöver du kontakta oss på kundservice@animail.se Märk gärna ditt mail med "Reklamation" eller "Smakgaranti"