Vi använder cookies.

010 410 73 70

Returer

Vi på Animail vill givetvis att du ska vara så nöjd som möjligt med allt du beställer och där ha möjlighet att ångra ditt köp. Därför har vi öppet köp och gratis retur 30 dagar.
Färskfoder och andra frysta varor kan vi inte ta i retur pga. fryskedjan. Därför ber vi dig alltid att dubbelkolla dina frysfoderordrar en extra gång.

Vid en retur är varornas skick superviktigt.
För att göra en godkänd retur behöver varorna returneras i säljbart skick.
Varan behöver returneras i originalkartong om den anlänt i en sådan.
Vi har sammanställt en enkel checklista för att underlätta vid en retur.

Vill du byta eller returnera en vara följer du följande steg:

1. Lägg en ny order på den storleken som du ville ha istället om du behöver byta.

2. Sedan fyller du i följande returformulär för den produkten du vill byta/returnera.

3. Så fort vi fått din vara i retur så återbetalar vi beloppet till dig. Detta brukar ske inom 2-4 bankdagar.

Vanliga frågor:
Vem står för fraktkostnaden?
Vi står för dina fraktkostnader när du använder returformuläret. Mer information hittar du under våra leveransvillkor.

Vart skickas returen?
Returen skickas till Almroths Express & Åkeri AB/Animail, Koppargatan 7, 602 23 Norrköping.

Obs! För snabbare och smidigare hantering vill vi att du fyller i returformuläret innan returen skickas åter. Gäller din retur en öppnad fodersäck eller en smakgaranti som du vill nyttja behöver du kontakta kundservice@animail.se. Märk gärna ditt mail med "Retur Foder" - "Retur Smakgaranti"