Fraktvillkor

Våra fraktalternativ

Animail levererar över hela Sverige, oavsett om du bor i stad eller på landet.

Vi kan nu erbjuda Expresshantering!

Behöver du din beställning snabbt har vi nu möjigheten att erbjuda dig en expresshantering. Mot en extra avgift på 49 kr packar och skickar vi ditt paket från vårt lager inom 24 h efter det att du lagt din beställning. På så sätt kan du vara säker på att alltid ha det du behöver hemma i tid! 

Från att vi skickat ditt paket tar det sedan ytterligare 1-2 vardagar innan paketet kommer fram.

OBS. Då vi endast skickar varor på vardagar kan vi inte skicka ut dina varor från vårt lager inom 24 h om du lägger din beställning på en helgdag. Lägger du en beställning med expresshantering på en helgdag prioriteras din order och skickas under efterföljande arbetsdag.

Fraktkostnader

Hemleverans till dörren (utan kvittens)

Hemleverans till dörren (utan kvittens) innebär att du får ditt paket levererat ändra fram till din dörr utan att du behöver vara hemma för att ta emot det. När paketet skickas från oss får du ett mail med ett kolli-id. På så sätt kan du följa ditt paket hela vägen till dess att leveransen sker.

Paketet skickas till den adress du uppger vid beställning. Har du valt betalningssätt faktura skickas ditt paket dock alltid till din bokföringsadress. Paketet lämnas alltid utanför din ytterdörr oavsett om det finns förråd eller liknande i anslutning till fastigheten.

Leveranstid: Förväntad leveranstid är 3-5 arbetsdagar. Bor du på lantbrevbärarlinje kan det ta ytterligare 1-2 vardagar för paketet att komma fram.

Observera! Du godkänner med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet. Det går med detta fraktalternativ inte att bli uppringd före, eller i samband med leveransen.

Viktigt att tänka på: 

Om du har portkod - Det är viktigt att du anger eventuell portkod vid din beställning för att paketet ska kunna levereras. Kontrollera även att ditt namn finns uppsatt direkt innanför porten samt vid din ytterdörr.

Om du har porttelefon - Har du porttelefon kommer transportören att ringa dig en gång och du behöver då kunna öppna porten. Ange ditt porttelefonnummer under ”Portkod” i kassan. Är ditt porttelefonnummer detsamma som ditt mobilnummer måste du fylla i det vid din beställning.

Om du har en låst port - Om din port är låst och saknar portkod eller porttelefon är inte detta fraktalternativ möjligt. Du kan istället välja fraktalternativ ”Mypack” och få paketet levererat till närmaste postombud, eller ”Hempaket med kvittens”.

Om du vill skicka till en postbox - Det går tyvärr inte att välja detta fraktalternativ till en postbox som inte är knuten till en fastighet. 


Om vi inte kan leverera ditt paket:

Om speditören inte kommer in i porten eller om du har begärt leverans till en postbox som inte är knuten till en fastighet, kommer paketet gå i retur till oss. Detta fördröjer leveranstiden och för närvarande kommer du att debiteras med 150 kr.


Hemleverans till dörren (med kvittens)

Hemleverans till dörren (med kvittens) innebär att du får dina varor levererade fram till din dörr vid en överenskommen tid. Detta alternativ väljer du om du önskar hemleverans av ditt paket men vill bli kontaktad via telefon i förväg. Vid mottagandet av paketet får du kvittera leveransen.

Efter en lagd beställning kommer du att kontaktas inom 1-3 vardagar för bokning av leveransen. Leveransen sker sedan på överenskommen vardag någon gång mellan 08.00-16.00 eller 17.00-21.00. Leveranstiden är inte nödvändigtvis 1-3 vardagar - det är själva kontakten angående leverans som sker inom denna tidsram.

Leveranstid: Förväntad leveranstid är 3-5 arbetsdagar.

Observera! Du kan inte specificera en exakt tidpunkt då paketet ska levereras. Angiven mottagare måste också vara den som kvitterar leveransen. 

Viktigt att tänka på: 
Detta fraktalternativ kan tyvärr ej nyttjas av dig som har lantbrevbäring eller vid frakt till vissa skärgårdsöar som saknar farbar väg. Ej efterfrågat paket debiteras för närvarande med 200 kronor.


Hämta själv hos ombud (3-5 dagar)

Hämta själv hos ombud (3-5 dagar) innebär att du får dina varor levererade till närmaste postombud. När paketet har kommit fram får du ett meddelande och kan då hämta ut varorna mot uppvisande av legitimation.

Leveranstid: Förväntad leveranstid är 3-5 arbetsdagar.

Viktigt att tänka på:

Outlösta paket debiteras för närvarande med 200 kronor.

 

Hämta själv hos ombud (5-10 dagar)

Hämta själv hos ombud (5-10 dagar) innebär att du får dina varor levererade till närmaste postombud. När paketet har kommit fram får du ett meddelande och kan då hämta ut varorna mot uppvisande av legitimation.

Leveranstid: Förväntad leveranstid är 5-10 arbetsdagar.

Viktigt att tänka på: 

Outlösta paket debiteras för närvarande med 200 kronor.



Ångerrätt och retur

På Animail tillämpar vi alltid gratis returer. 

Ångerrätt

Om du ångrar ditt köp eller inte är helt nöjd med din vara kan du självklart återsända denna. Detta ska ske inom 30 dagar från att du mottagit din vara. Vi tillämpar fri ångerrätt och fria returer och står alltid för fraktkostnaden genom att skicka ut en retursedel till dig. Vid åberopande av ångerrätt är du välkommen att kontakta vår kundtjänst:

Telefon: 0771 - 264 624
Mail: 
kundservice@animail.se

Läs mer om ångerrätt och returer!

 

Trasig vara

Vi står för riskerna hela vägen fram till dig. Vi följer Konsumentköplagens reklamationsrätt och du är välkommen att kontakta oss om någonting är trasigt i din leverans. Vi står för returavgiften. Reklamation ska meddelas inom skälig tid till:

Telefon: 0771 - 264 624
Mail: kundservice@animail.se

Läs mer om reklamation!

 

Senast ändrad 2016-03-10 ©Animail